zaterdag 7 juli 2012

Vervolg vraag+ nieuwe naaisels

hey hey,
De markt gisteren in schoten was een succes.
Ik kijk al uit naar de volgende markt !
De juwelen waren erg populair gisteren.
Dit naaide ik de gisteren morgen nog, als cadeau voor een meisje dat 2 jaar word.



Over mijn vraag van boordstof ik bedoel eigenlijk de dat ik de omtrek dan moet weten. 
Want ik weet hoe je het berekent. 
Maar ik zou dus de omtrekken van de kinderen moeten hebben, 
maar als je iets als verrassing wil maken heb je die niet. 
snappen jullie wat ik bedoel. 

Liefs Iris 

8 opmerkingen:

  1. Ah zo. Ja, goh, da hangt af van kind tot kind ze, je hebt lange smalle en korte dikke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die omtrekken vind ik ook lastig, ik vraag bij een cadeautje collega-moeders om de omtrek van hun kindjes en kan dat verder wel inschatten hoeveel het scheelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, leuk om u eens te ontmoeten Iris!! En nog eens merci he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goh, ik denk dat je dat toch gaat moeten vragen want als ik kijk gewoon naar ons Payal en het buurmeisje ... even groot maar Payal is beduidend smaller dan het buurmeisje ... en toch moeten er ergens gemiddelden zijn hé want hoe doen ze dat anders in de confectie ...
    ik heb eens wat gegoogeld en kijk eens:
    Kinderen: jongens & meisjes
    Confectiemaat 86 104 116 128 140
    Leeftijd 2 4 6 8 10

    Lichaamslengte(cm) 86 104 116 128 140
    Bovenwijdte (cm) 51 56 61 66 71
    Taillewijdte (cm) 50 53 61 59 62
    Heupwijdte (cm) 51 56 56 66 71



    Meisjes
    Confectiemaat/Lichaamslengte 152 164 168
    Leeftijd 12 14 16
    Bovenwijdte (cm) 78 85 91
    Taillewijdte (cm) 65 67 69
    Heupwijdte (cm) 82 89 96



    Jongens
    Confectiemaat/Lichaamslengte 152 164 176
    Leeftijd 12 14 16
    Bovenwijdte (cm) 77 83 89
    Taillewijdte (cm) 65 68 71
    Heupwijdte (cm) 78 85 89

    hopelijk ben je er iets mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk kabouterstofje.

    en lastig als je de maat niet weet. Bij mijn dochter zal het dan zeker te groot zijn, die is zo smal. Ik kan meestal ook haast niks voor haar in de winkel kopen wat betreft broeken of rokken, want dat zakt allemaal af. Knopen elastiek is dan weer handig (al ziet dat er ook niet meer mooi uit als je het heel erg aan moet trekken).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk paste ze het, want het ziet er super uit :)
    Groetjes, Miek

    BeantwoordenVerwijderen